عرضه اولیه این هفته چیست؟ | عرضه اولیه ولکار چقدر نقدینگی می خواهد؟

در سال ۱۴۰۰ و تاکنون سه عرضه اولیه انجام شده است و در هفته‌ای که گذشت قرار بود عرضه اولیه چهارم به نام ولکار ثیت شود، اما این اتفاق رخ نداد. عرضه اولیه این هفته کدام نماد خواهد بود؟
کد خبر: ۱۰۵۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 06 June 2021

به گزارش بورس تابناک، در نیمه نخست سال گذشته و همزمان با رونق گرفتن بورس، نماد‌های بسیاری برای اولین بار در بازار سرمایه سهام خود را عرضه کردند. سرآغاز عرضه اولیه‌های سال گذشته نماد صبا بود و آخرین نمادی که در نیمه نخست سال گذشته عرضه اولیه شد نماد وسپهر بود.  

عرضه اولیه این هفته چیست؟

نیمه دوم سال گذشته، اما آن فروغ نیمه اول در زمینه عرضه اولیه‌ها را نداشت و بعد از مدت‌ها در آذر ماه بود که اولین عرضه اولیه نیمه دوم به نام چخزر به ثبت رسید. آخرین عرضه اولیه نیمه دوم سال گذشته نیز اپال بود که در ۶ اسفند ۹۹ انجام شد.  

بعد از اپال دو نماد حآفرین و مدار نیز اطلاعیه‌های خود را برای عرضه اولیه منتشر کردند، اما عرضه اولیه این دو نماد لغو شد.

در سال جاری نیز به دلیل شرایط بازار، عرضه اولیه‌ها تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری انجام نشد و فگستر اولیه عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ لقب گرفت و سهام این نماد در مورخه ۲۲ اردیبهشت سال جاری بین خریداران توزیع شد.

یک هفته بعد یعنی در ۲۹ اردیبهشت ماه سهام فتوسا و بعد از آن غکورش عرضه اولیه شدند.  

در حالی که همه سهامداران و بازار هفته گذشته خود را آماده چهارمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ کرده بودند، اما عرضه اولیه نماد ولکار لغو شد. مدیریت عملیات بازار علت این لغو عرضه اولیه را تغییرات زیر ساخت سامانه اعلام نمود.

در ادامه اطاعیه مدیریت عملیات بازار آمده بود: عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت لیزینگ کارآفرین (نماد ولکار) در این هفته لغو شده است و تاریخ عرضه شرکت مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۰۳/۱۲/ ۱۴۰۰ به روز چهارشنبه مورخ ۱۹ / ۰۳ / ۱۴۰۰ موکول شده است؛ بنابراین عرضه اولیه هفته جاری نماد ولکار خواهد بود.  

اطلاعیه عرضه اولیه ولکار آمد

در عرضه اولیه ولکار ۱۵۰ میلیون سهم به کدهای حقیقی و حقوقی و ۷۵ میلیون سهم هم به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص خواهد یافت. حداکثر تعداد سهام قابل تخصیص به هر کد معاملاتی ۱۵۰ سهم است. البته با فرض مشارکت ۲.۵ میلیونی، می‌توان انتظار داشت به هر کد معاملاتی چیزی حدود ۶۰ برگه سهام تخصیص یابد. با توجه به حداکثر قیمت ۲۲۰ تومانی هر سهم این شرکت، احتمالا چیزی حدود ۱۳ هزار تومان سهام به کدهای حقیقی و حقوقی تخصیص یابد.

عرضه اولیه این هفته چیست؟ | عرضه اولیه ولکار چقدر نقدینگی می خواهد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست